Πέμπτη, 12 Μαρτίου 2015

Λύση για το παρκάρισμα στο κέντρο του Κορωπίου, του Χρήστου Χριστοδούλου


Το Koropi-Press δίνοντας λόγο στους αναγνώστες του, φιλοξενεί σήμερα ένα άρθρο του τελειόφοιτου από το τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Χρήστου Χριστοδούλου. Αναπτύσσει αναλυτικά την λύση που προτείνει για το άναρχο πρόβλημα της στάθμευσης σε κεντρικούς δρόμους του Κορωπίου. Σας παραθέτουμε το άρθρο.


"Το πρόβλημα των θέσεων παρκαρίσματος στους κεντρικούς δρόμους του Κορωπίου, δηλαδή στους παράλληλους και κάθετους δρόμους της Λεωφόρου Βασιλέως Κωνσταντίνου, είναι καθημερινό και σχεδόν άναρχο. Βέβαια, όλοι έχουν δίκιο αλλά και όλοι άδικο. Με βάση αυτό πρέπει να τονιστεί ότι και οι έχοντες δουλειά στο κέντρο του Κορωπίου (πχ Εφορία, Τράπεζες) δεν ξέρουν που να αφήσουν το αυτοκίνητό τους, αλλά και οι κάτοικοι των σημείων αυτών (θα αναφερθεί παρακάτω για ποιους δρόμους μιλάμε) δεν βρίσκουν χώρο να σταθμεύσουν το όχημα περιμετρικά του σπιτιού τους.

Για να δοθεί μία οριοθέτηση των δρόμων που αντιμετωπίζεται το πρόβλημα, πρέπει να αναφερθούν ως παραδείγματα οι οδοί: Αλλαγιάννη, Δημητρίου, Παππά (πρώην πιάτσα ταξί), Αγγέλου Κιούση (αρχή), Δημ. Παπανικολάου, Μιχαήλ, Ευαγ. Καβασαλιώτου, Ερμή Σουρλατζή, Κων/νου Παπαχρήστου, Αντ. Πρίφτη (αρχή), Όθωνος Παπαδημητρίου, Κύπρου (σε μερικά σημεία κοντά στον πεζόδρομο).
Στις παραπάνω οδούς στο μεγαλύτερο μέρος τους καθημερινά γίνεται «μάχη» για μία θέση πάρκινγκ.

Σε αυτήν την παράγραφο πρέπει να γίνει μία αναφορά των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των οδών αυτών, που δεν διαθέτουν προσωπικό χώρο ή γκαράζ για να σταθμεύσουν το αυτοκίνητό τους διότι διαμένουν σε πολυκατοικίες ή το σπίτι βρίσκεται σε στενό δρόμο που δεν έχει υποδομή για προσωπικό χώρο. Ένας κάτοικος για παράδειγμα που μένει σε πολυκατοικία της οδού Αγγέλου Κιούση, (κοντά στον παλιό ΟΤΕ), και επιστρέφει με το όχημα στο σπίτι του πρωινή ώρα, δεν υπάρχει περίπτωση να βρει χώρο να σταθμεύσει το αυτοκίνητό του ούτε σε ακτίνα 30 μέτρων από την κατοικία του. Το πιο σύνηθες, με περισσότερες πιθανότητες να βρει χώρο στάθμευσης είναι περιμετρικά της εκκλησίας της Κοιμήσης της Θεοτόκου. Αυτό όμως είναι ολίγον παράλογο διότι το αυτοκίνητο κάθε ιδιώτη αποτελεί περιουσιακό του στοιχείο και είναι δικαίωμα του καθενός να το έχει σε οφθαλμοφανές σημείο, αν όχι κάτω από το σπίτι του.

Από την άλλη άνθρωποι των οποίων είναι η εργασία στο Κορωπί ή κατεβαίνουν στο κέντρο για να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους σε διάφορους φορείς, είναι κατανοητό ότι θέλουν να αφήσουν το αυτοκίνητό τους σε ασφαλή θέση και όσο πιο κοντά στο σημείο προορισμού τους γίνεται. Δηλαδή με απλά λόγια, το δίκιο στο πρόβλημα αυτό βρίσκεται κάπου στη μέση.

Προσωπική μου άποψη, είναι ότι και στην Λεωφόρο Βασ. Κων/νου πρέπει να εφαρμόζονται οι πινακίδες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, δηλαδή να παρκάρουν τα αυτοκίνητα μόνο από την μία πλευρά του δρόμου αντίστοιχα με τους μήνες (ζυγούς ή μονούς).

Πιστεύω, ότι στους δρόμους που υπάρχει πρόβλημα στάθμευσης, προτεραιότητα έχουν οι κάτοικοι διότι το αυτοκίνητο είναι περιουσιακό στοιχείο. Φυσικά θα αναρωτηθεί κάποιος, ότι δηλαδή εκείνοι που έχουν 2 και 3 αυτοκίνητα πως θα τα προφυλάσσουν(;).

Με την πρόταση την οποία δημοσιεύω σαν σκέψη, θα υπάρξουν ανάλογες αντιδράσεις. Άλλοι θα την επιβραβεύσουν και άλλοι θα την αποδοκιμάσουν. Το θέμα είναι ότι όταν κάποιος ανήκει σε μία κοινωνία θα πρέπει να προσαρμόζεται με συγκεκριμένους κανόνες και όχι να τους διαμορφώνει όπως θα συμφέρουν ώστε να προσαρμοστεί ο καθένας γιατί τότε όλα θα έμεναν στην μέση.

Η πρόταση μου για το παραπάνω πρόβλημα είναι σχεδόν ανέξοδη με μοναδικό κόστος μία απλή μελέτη. Το θετικό είναι ότι έχει και οικονομικό αντίκτυπο για τον προϋπολογισμό του Δήμου.

Με απλά λόγια, η πρόταση έχει ως εξής:
Να οριοθετηθούν θέσεις στάθμευσης, μπροστά από κάθε πολυκατοικία, για τους κατοίκους των διαμερισμάτων της, με δικαίωμα ενός αυτοκινήτου για το κάθε διαμέρισμα (ή οικογένεια). Το ορθογώνιο αυτό σημείο θα είναι εμφανές με έγχρωμη μπογιά και θα αναγράφεται πάνω στο κομμάτι αυτό του δρόμου ο αριθμός του αυτοκινήτου. Επίσης, ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα παραλαμβάνει μία κάρτα από τον Δήμο ώστε να κατοχυρώνει επίσημα την θέση. Με αυτόν τον τρόπο ο κάθε κάτοικος θα έχει δικαίωμα στάθμευσης ως προσωπικού του χώρου για ένα αυτοκίνητο, μέρος της περιουσίας του. Η θέση αυτή για τον κάτοικο θα είναι ΔΩΡΕΑΝ.
Το καλύτερο στην περίπτωση αυτή θα ήταν να κατοχύρωνε κάθε κάτοικος τόσες θέσεις όσα τα οχήματά του αλλά αυτό δεν είναι εφαρμόσιμο διότι αυτές οι περιοχές είναι πυκνοκατοικημένες και δεν υπάρχει χώρος για περισσότερα οχήματα. Είναι απόλυτα λογικό άλλωστε.

Η πρόταση έχει συνέχεια, διότι πολλά αυτοκίνητα με το παραπάνω μέτρο θα χάσουν αρκετές διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης. Η αλήθεια είναι, και το γνωρίζουμε όλοι μας αυτό, ότι χώροι στάθμευσης υπάρχουν πολλοί σε δρόμους του Κορωπίου απλά σε μεγαλύτερη απόσταση από την κεντρική Λεωφόρο. Το θέμα είναι ότι έχει συνηθίσει ο καθένας να παρκάρει όσο πιο κοντά στην υπηρεσία που θέλει να πάει, αν είχε δε, την δυνατότητα θα άφηνε το όχημά του και ακριβώς απ’ έξω.

Η πρόταση, λοιπόν και σε αυτήν την περίπτωση είναι, σε όλους τους δρόμους που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα όπως αναφέρθηκε και παραπάνω είναι:
Να οριοθετηθούν θέσεις στάθμευσης, διαφορετικού χρώματος από αυτές των κατοίκων, τις οποίες αν ο περαστικός αφήσει το αυτοκίνητό του στις συγκεκριμένες θέσεις θα πληρώνει ένα εισιτήριο, το οποίο θα βρίσκει πολύ εύκολα σε περίπτερο και θα κοστίζει το πολύ 2 ευρώ και θα ισχύει για όση ώρα παραμείνει το όχημα εκεί.

Με τον συνδυασμό των δύο αυτών μέτρων και οι κάτοικοι, έχουν κατοχυρωμένο χώρο μπροστά στο σπίτι τους για το αυτοκίνητό τους, αλλά και όσοι θέλουν να σταθμεύσουν το όχημά τους μία ανάσα από την κεντρική Λεωφόρο του Κορωπίου να βρίσκουν μία αξιοπρεπέστατη θέση ώστε να νιώθουν περισσότερο ασφαλείς (διότι πολλές φορές, παλεύοντας να παρκάρει κάποιος σε μικρά περιθώρια συγκρουόταν και προκαλούσε ζημιές στα οχήματα που βρίσκονταν μπροστά ή πίσω του). Φυσικά, για να αναφερθεί και το οικονομικό αντίκτυπο που έχουν αυτά τα μέτρα στον Δήμο είναι ότι από τις θέσεις στάθμευσης με εισιτήριο θα μπορεί να εισπράττει κάθε μήνα ένα σεβαστό ποσό. Το ποσό αυτό είναι πολύ σημαντικό για τον προϋπολογισμό του Δήμου διότι μπορεί να προκαλέσει πιθανή μείωση σε δημοτικά τέλη αν η είσπραξή του αποτελεί ένα σημαντικό ποσοστό αυτών ή μπορεί με την πάροδο 2 ετών από την εφαρμογή των μέτρων να μπορέσει να κατασκευάσει ένα Δημοτικό υπαίθριο χώρο στάθμευσης αξιοποιώντας ένα οικόπεδο (νοικιάζοντας ή αγοράζοντας το) σε κεντρικό σημείο με σκοπό να μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμα περισσότερο κόσμο βάζοντας σαν είσοδο ένα μικρό συμβολικό ποσό.

Σαν συμπέρασμα, άλλος θα σκεφτεί ότι να θα πληρώνουμε, ή να δημιουργηθεί εκνευρισμός για το εισιτήριο μιας και όλοι είχαν μάθει αλλιώς δίχως να σκέφτονται τα προβλήματα των μόνιμων κατοίκων των οδών αυτών. Απλά όλοι αναζητούσαν 4 μέτρα δρόμου να βολέψουν το όχημά τους.
Σκεφτείτε το αλλιώς! Δεν μιλάμε για μέτρο ώστε να πάρει χρήματα ο Δήμος και ναι ικανοποιηθούν οι μόνιμοι κάτοικοι. Μιλάμε να Νοικοκύρεμα!!! Τα χρήματα αυτά θα επιστρέψουν στους κατοίκους σε μορφή παροχής.
Δείτε το διαφορετικά! Θέλουμε να αλλάξουμε κάτι για καλό για να κάνουμε πιο ανθρώπινη την πόλη μας."

Χρήστος Χριστοδούλου
Κάτοικος Κορωπίου
Τελειόφοιτος στο Τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης του Παν. Αιγαίου 

Αν θέλετε να τον βρείτε στο facebook πατήστε ΕΔΩ!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Koropi Press δίνει το δικαίωμα σε κάθε αναγνώστη να σχολιάσει οποιαδήποτε δημοσίευση. Σας παρακαλούμε τα σχόλια να είναι κόσμια και να μην υπάρχουν χυδαία μηνύματα.

KP